سیستمهای تهویه و تا سیسات

بیش از یک دهه تجربه وتولید سیستمهای تهویه

فن محوری برج خنک کننده

فن محوری برج خنک کننده از قسمتهای مختلفی تشکیل شده که در این مطلب به توضیح کامل هرکدام از آنها خواهیم پرداخت ، گروه صنعتی مهتاب گیتر تولید کننده سیتمهای تهویه مطبوع می باشد .یکی از پرفروشترین محصولات این شرکت برج خنک کننده وقطعات برج خنک کننده فایبر گلاس می باشد.

اجزایی فن برج خنک کننده فایبر گلاس:

1. تیغه فن:

تیغه فن از پلاستیک های تقویت شده با الیاف شیشه (فایبرگلاس) می باشد که دارای پایداری شیمیایی وفیزیکی بیشتری نسبت به پروانه های آلومینیومی می باشد.بهعلت داشتن سطح صیقلی اصطکاک کمتری با سطح داشته ومقاومت هوا را به حداقل می رساند.ضمنا" به خاطر سطح صیقلی رسوب زدایی آن بسیار آسان صورت می گیرد. مواد به کار رفته در تولید این پروانه ها از رزین ایزوفتالیک والیاف مرغوب استفاده می گردد.

2. دستک فن:

این قطعه عامل اتصال پروانه وهاب می باشد از جنس کربن استیل با آبکاری گالوانیزه سرد می باشد.در طراحی این قطعات سازوکاری لحاظ شده است که با حداقل وزن بیشترین مقاومت را برای پروانه در مقابل تنش های احتمالی ایجاد می نماید.

3. هاب فن:

از جنس چدن نشکن وبصورت کوپلینگی می باشد به طوری که مونتاژ پروانه را به راحتی امکان پذیر می نماید وبا توجه به اینکه تنظیمات محل پروانه ومحل استقرار دستک پروانه توسط ماشین کاری انجام می گیرد پروانه ها درست درمحل طراحی بدون هیچگونه خطایی قرار می گیرند واین عملکرد فن را بهبود واستهلاک سیستم را کاهش می دهد.

4.انواع پیچ ومهره:

در تولید پروانه ها از پیچ ومهره های خشک استفاده می شود که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشند.

لازم به ذکر است در صورتی که فن در محیط های اسیدی وخورنده قرار بگیرد از اتصالات استنلس استیل نیز استفاده می گردد.

بالانس پروانه :

فن های محوری برج خنک کننده  تولیدیشرکت مهتاب گستر از قطر یک متر به بالا جهت استفاده در برج های خنک کننده می باشد ودورهای خروجی این پروانه در محدوده بالانس استاتیکی می باشد که در این شرکت با دقت بسیار بالایی انجام می گیرد ولی در صورت نیاز و بنا به درخواست مصرف کننده بالانس دینامیکی نیزصورت می گیرد.

لازم به ذکر است تمامی تولیدات  شرکت مهتاب گستر با مهندسی معکوس روی پروانه های شرکت COFIMCO بزرگترین تولید کننده های پروانه در دنیا می باشد انجام می گیرد. این پروانه ها دارای بازدهی بسیار بالا وطول عمر خوبی نسبت به سایر پروانه ها می باشد.

 

 

+ نوشته شده در  سه شنبه 6 اسفند 1398ساعت 17:51  توسط مهندس؟